Een merk dat laat zien wie jij bent en waar je voor staat. Ben jij klaar voor een magnetische eerste indruk op jouw droomklant? Petra de Krom helpt jou als coach om vanuit je unieke persoonlijkheid een topbrand neer te zetten. Ze geeft je tips om van jouw losse puzzelstukjes een stralend merk te componeren.
Een grote glimlach ontvouwt zich. Haar stralende ogen kijken me vrolijk aan, terwijl ze vol vuur vertelt. De heerlijke optelsom van haar talenten, de reden dat ze is gaan coachen, de bijzonderheden in haar aanpak en de gedreven missie & visie naar ‘the bigger picture’. Ze heeft zojuist geproefd van haar magnetische aantrekkingskracht en dat smaakt naar meer.
Ben jij je bewust van je talent?
Vreemd eigenlijk dat we ons vaak helemaal niet bewust zijn van onze talenten. Wat wij zelf vanzelfsprekend vinden, roept bij een ander bewondering op. Je hebt niet eens in de gaten dat je iets bijzonders doet. Totdat je keer op keer hoort dat dít talent jou zo speciaal maakt. Het voelt onnatuurlijk om dit te benoemen, omdat je haast zou denken dat iedereen dit toch kan… Het voelt bijna te gemakkelijk. Bingo!
Anders dan andere coaches
Maar het zijn niet alleen je talenten. Wat maakt jou nog meer speciaal – anders dan andere coaches? Want er zijn ongetwijfeld nog veel meer mensen die doen wát jij doet. Hóe jij iets op jouw specifieke manier doet, maakt je al anders. En waaróm je doet wat je doet, komt recht vanuit jouw interne energiebron. Noem het je purpose, je doel, je raison d’être. Maak verbinding met je publiek vanuit deze diepe persoonlijke overtuiging, juist daarmee win je harten.
Jouw unieke coachvisie
Branding vanuit je persoonlijkheid is één grote heerlijke zoektocht om jezelf in onder te dompelen. En nu jij. Waar ben jij nou eigenlijk echt goed in? Waar krijg je keer op keer complimenten over – die je wegwuift omdat het voor jou ‘niks voorstelt’? En duik eens wat dieper in je waarom. Waarom doe jij eigenlijk wat je doet? Wat raakt je en waar wil je echt een verandering zien in de wereld? Hoe zou die wereld er in jouw ideale situatie uit moeten zien? (Naast worldpeace en nooit meer honger – we vertrekken even vanuit jouw coachvisie)
Kernwaarden
Als je dolgelukkig wordt van spelen, hoe kun je dit dan verwerken in je aanbod en je communicatie? Welke kernwoorden over je merk krijgen een een rol in jouw verhaal? Als jij een ster bent in tussen de regels door lezen, mag je hier dan meer aandacht op vestigen om jezelf te onderscheiden? (Het antwoord is ja!)
Unieke mix van talent, drijfveren en overtuiging
Hoe meer je werkt volgens jouw heel persoonlijke input, hoe duidelijker je communicatie wordt. En hoe meer je de klanten zult aantrekken die echt alleen met jóu willen samenwerken. Omdat jij magnetisch aantrekkelijk voor ze bent. Zie je dit gebeuren? Langzaam ontstaat er een beeld waarin een toefje talent, een portie persoonlijke drijfveren en een diepgewortelde missie een unieke mix laten zien die 100% JIJ is.
Petra de Krom, een expert op het gebied van personal branding voor coaches, deelt in een reeks blogs waardevolle tips om van jouw merk een succes te maken. Leer hoe je jouw unieke persoonlijkheid kunt laten stralen en een magnetische eerste indruk kunt maken op jouw droomklant. Ben jij er klaar voor?