Wil je een boek uitgeven, een blog schrijven of heb je een mooi initiatief dat je via ons platform wilt delen?
Jouw artikel publiceren op boomcoaching.nl
Op boomcoaching.nl publiceren wij artikelen, blogs, whitepapers, podcasts en video’s over coaching. Heb je een artikel geschreven dat je op ons platform wilt publiceren? Stuur dit dan ter beoordeling aan de eindredacteur, Martine Siemons via m.siemons@boom.nl. De redactie beslist over publicatie. Wij plaatsen geen artikelen met een commercieel doel.
Je boek publiceren bij Boom uitgevers
Onze lezers zijn als coach, teamcoach, of andere professioneel begeleider gedreven om zich te ontwikkelen in hun vak. Daarom zijn wij altijd op zoek naar auteurs die hieraan een bijdrage kunnen leveren, nieuwe inzichten bieden of nieuwe methoden. De boeken die wij uitgeven zijn gebaseerd op ruime ervaring in de beroepspraktijk en onderbouwd door onderzoek. En natuurlijk zijn ze toegankelijk geschreven.
Samen een idee ontwikkelen
Een goed idee voor een publicatie is de start van een intensieve samenwerking tussen schrijver en uitgeverij. Is er markt voor de publicatie? Hoe bereik je de doelgroep het best? Wat is een goede structuur voor een boek? Onze uitgevers en redacteuren denken in elke fase met je mee en begeleiden het proces van idee tot publicatie. Om jouw boek optimaal in de markt te zetten en het publiek enthousiast te maken, worden onze marketeers vroeg in het uitgeefproces betrokken.
Jouw manuscript aanleveren of idee voorleggen
Heb je al een uitgewerkt idee of een (deel van een) manuscript dat je aan ons wilt voorleggen? Dan kun je dat aan ons voorleggen per e-mail: uitgevenmanagement@boom.nl
We vragen je eerst om je ideeën te omschrijven in een publicatievoorstel, waarvoor je kunt uitgaan van onderstaande richtlijnen. Op deze manier krijgen wij een zo compleet mogelijk beeld van het boek dat je voor ogen staat, en kunnen wij een goede beslissing nemen over de mogelijke publicatie van je boek.
Richtlijnen voor het indienen van een publicatievoorstel
Voor het publicatievoorstel vragen wij je enerzijds na te denken over de inhoud van je boek, anderzijds over de markt waarin je boek terecht gaat komen. Graag zien wij in het voorstel de volgende onderdelen terug (volg deze onderdelen puntsgewijs bij het schrijven van je voorstel):
- Aanleiding: waarom wil je op dit moment dit boek schrijven? Wat constateer je (een gemis, een vondst, een idee)?
- Voorlopige titel en eventuele ondertitel van het boek
- Elevator pitch: hoe zou je je boek in 10 seconden/50 woorden omschrijven?
- De kern van het boek: wat is – in 200 à 300 woorden – de strekking van je verhaal?
- Het doel van het boek: wat wil je met dit boek bereiken? En wat moet de lezer ermee kunnen?
- Een beschrijving van de lezersdoelgroep: voor wie is het boek primair bestemd? En wat zijn de eventuele secundaire doelgroepen?
- Vorm en opzet: om wat voor soort boek gaat het en hoe komt het er inhoudelijk uit te zien? Welke elementen wil je toevoegen (bijvoorbeeld beeldmateriaal, cases of interviews)?
- Een voorlopige inhoudsopgave: hoe ziet de structuur van het boek er globaal uit? Uit welke hoofdstukken en paragrafen bestaat het?
- Omvang: de (geschatte) omvang van het manuscript in aantal woorden.
- Planning: wanneer denk je het eerste concept van je manuscript gereed te hebben?
- De kracht van je boek: wat zijn de unique selling points van het boek?
- Concurrentie: met welke boeken concurreer je? En hoe verhoudt je boek zich ten opzichte van deze titels?
- Marketing: heb je ideeën over hoe wij je boek bij de doelgroep onder de aandacht kunnen brengen?
- Informatie over de auteur(s): wie ben je en waarom ligt het voor de hand dat jij dit boek schrijft? Wat zijn je (eventuele) eerdere publicaties?
Als het manuscript al (gedeeltelijk) klaar is, kun je dat meesturen.
Het team van Boom Coaching
Elke Vergoossen – directeur uitgever
Freek Talsma – uitgever management
Marloes van Beersum – uitgever coaching
Wieke Oosthoek – redacteur & redactiecoördinator
Paul de Kuyper – redacteur
Sandra Buijel – redacteur
Mischa Daanen – redacteur
Eduard van Brakel – webredacteur boommanagement.nl
Martine Siemons – webredacteur boomcoaching.nl
Astrid Geraats – online marketeer
Emily van Lom – marketing en promotie